Analoog

Nederland 1 stoort op mijn televisie, dus ik belde de klantenservice van Ziggo.

“Waar kan ik u mee helpen?”
“Ik heb een storing op mijn televisie. Alle zenders zijn scherp, behalve Nederland 1, die geeft een heel slecht beeld.”

De helpdeskmedewerker zocht, dacht na, vroeg ‘even’ iets aan een collega maar niet voordat hij het wachtmuziekje inschakelde.

“Mevrouw, bedankt voor het wachten. We zijn er nog niet achter waar het aan ligt. Hoe ziet die storing er precies uit?”
“Nou, ik zie heel veel sneeuw in beeld.”
“Sneeuw in beeld?”
“Ja, inderdaad.”
“Maar dat is vreemd, dat gebeurt toch alleen bij analoge televisie?”
“Dat kan kloppen, want ik kijk analoog.”

“…”

Toen de medewerker weer op zijn stoel zat, probeerde hij mij zo goed en zo kwaad als het ging nog te helpen. En dat voor 10 cent per minuut, plus de kosten van uw mobiele telefoon.

We zijn een uitstervend ras, de analoge kijkers. Over twee dagen krijg ik geheel kosteloos een nieuwe kabel met een speciaal keurmerk toegestuurd, omdat dat de enige mogelijke oplossing was die de helpdeskmedewerker kon bedenken. Hij nam niet eens de moeite om mij een digitaal kastje aan te smeren. We geven niet op!

 

Geef een reactie

Commenting rules

  • Try to keep your comments as relevant as possible.
  • No HTML/JavaScript/BBcode.
  • Don't be abusive: No racism, homophobia or any other nastiness.
  • Feel free to express your opinion, but do so in an eloquent way.

If you do not respect these rules your comments may be edited or even deleted.